Köpvillkor

Våra priser kan ändras av omständigheter som Lindarome inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Lägsta ordergräns

Lindarome har ingen lägsta ordergräns.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.  Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.

Personuppgifter

Lindarome (Facell & Body AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund. Dessa uppgifter används för att bolaget skall kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte. Dina personuppgifter kan behandlas av, Facell & Body AB och andra bolag i koncernen samt av våra samarbetspartners för marknadsföringsändamål. Som ett led i marknadsföringen gör vi analyser med stöd av dina uppgifter.

Vi väljer ut personer som marknadsföringen riktas till utifrån olika kriterier. Kriterierna kan vara senast gjorda inköp, betalsätt, eller kontosaldo om du har ett Lindarome Konto. Om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring eller om du vill ändra/rätta till några uppgifter, maila till: info@lindarome.se. Som kund till Lindarome (Facell & Body AB) har du rätt att en gång per år få information om hur dina personuppgifter används. Skicka i så fall din begäran till adressen ovan.

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av lindarome.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Lindarome.se använder uppgifter från kundregistret för utskick av våra produkter.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Läs mer om vår integritetspolicy här!

Leveranser utanför Sverige

I dagsläget går det endast att leverera våra produkter inom Sveriges gränser. Vi jobbar på att utveckla detta och inom snar framtid kommer det även gå att leverera till övriga Europa.

Minderåriga

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Force Majeure

Lindarome är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Support och tillgänglighet

Vi besvarar frågor via e-post inom 48 timmar från det att vi mottagit din förfrågan. Tidsgarantin gäller dock endast faktiska köp och beställningar, samt under vardagar. I de fall vi inte lever upp till tidsgarantin påtar vi oss att inom 48 timmar meddela om fördröjningen, samt orsak till denna.

14 dagars ångerrätt

Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor. Du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka. Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har alltid rätt att häva ditt köp, förutsatt att varan är oanvänd. Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Utnyttjar du ångerrätten och returnerar i originalförpackningen som postpaket eller brev debiteras en returfrakt oavsett paketets storlek eller antal artiklar. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat om hela ordern är returnerad.

Bytesrätt

• Vid byte till annan produkt betalar du returfrakt. Vi står för utskick av ny produkt.
• Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Ångerrätt

•  Vid retur tillkommer returfrakt.
•  Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi tillbaka hela.

Reklamation

• Gäller det en använd vara, ta kontakt med Lindarome på info@lindarome.se.
• Är paketet skadat, anmäl det på platsen.
• Är innehållet skadat kontakta Lindarome på info@lindarome.se.

Så här gör du:

1. Bifoga en redogörelse vad du returnerar och i förekommande fall vilka varor du önskar byta till.
2. Uppge orsaken till varför du inte är nöjd med ditt köp och vill returnera varan eller byta till en annan.
3. Du betalar en returfrakt. Har Lindarome gjort en felexpediering betalar du inga avgifter.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering. Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att godset inte är skadat innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

Återbetalning

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi det belopp du betalat inom 30 dagar om hela beställningen är returnerad.

Leveranssätt

Leverans sker via Postnord inom cirka en vecka. Du meddelas via SMS eller brev när paketet kommit fram. Kontakta oss på info@lindarome.se vid försenad leverans eller för spårning av paket.

Garantier och service

Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos Lindarome kan du alltid känna dig trygg.

Prenumeration

På önskemål från våra kunder kan vi nu även erbjuda en prenumerationstjänst i vår webbshop som när som helst kan påbörjas eller avslutas. Din prenumeration startar från den dagen du beställer och gäller tillsvidare. Du får automatiskt dina beställda produkter skickade till dig 1 gång/månad, så att du slipper stå med tomma förpackningar och enkelt kan fortsätta med din rutin. 

Uppsägning

Om du vill avsluta din prenumeration kontaktar du oss på info@lindarome.se med ditt namn och mail. Din uppsägning skall alltid bekräftas av oss och du bör kontakta oss senast 10 dagar innan din kommande leverans för att undvika kommande leverans och betalning. 

Betalning prenumeration

Betalning sker automatiskt månadsvis genom Klarna med det betalsätt du har valt, har du frågor om betalningsvillkor för prenumerationer är du välkommen att kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

Övrigt

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka din order eller häva ditt köp för det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

Företagsinformation

Facell & Body Ab / Lindarome
Organisationsnummer: 556813-7763
Besöksadress: Grev Turegatan 14, 144 46 Stockholm
E-postadress: info@lindarome.se

 

Vi förbehåller oss rätten vid eventuella felskrivningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *